Începând din 1 iulie 2024 casele județene de asigurări de sănătate (CJAS) au solicitat ca facturile emise de către furnizorii de servicii medicale să conțină elemente noi, nestipulate în contract. Obținerea acestui ID presupune emiterea unei facturi proforme, transmiterea ei către CJAS, prelucrarea ei de către CJAS, emiterea ID-ului, primirea ID-ului și ulterior trimiterea facturii către serverele ANAF. Tot acest proces complicat și consumator de timp face ca termenul legal de 5 zile pentru trimiterea facturilor pe serverul ANAF să fie respectat la limită, creând presiune suplimentară.
Spre deosebire de CJAS-uri care nu au implementat sistemul RO e-Factura decât tardiv, alte instituții ale statului s-au preocupat de acest aspect încă de la începutul anului, De exemplu, Direcțiile Județene de Sănătate Publică folosesc din luna ianuarie 2024 sistemul RO e-Factura în relație cu furnizorii de servicii medicale de vaccinare, fără a întâmpina probleme și fără a solicita furnizorilor introducerea unor elemente suplimentare în conținutul facturii.
Solicităm CNAS renunțarea la ID-ul suplimentar de pe facturile emise de către furnizorii de servicii medicale.